Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 16 01 2009

Hockeykväll i Malmö Arena

Nu har jag besökt Malmö Arena för första gången och jag är grymt imponerad. Wow, vilken evenemangsarena! Tack som fan Percy!
Min arbetsgivare, Create Information AB, hyr en av logerna på Malmö Arena i samband med att Malmö Redhawks spelar. Denna fredag hade jag tagit initiativet och bjudit in hela technical publications-gänget från min kundarbetsplats till en helkväll med god mat, dryck och förhoppningsvis bra ishockey.
Vi serverades en buffé med bland annat underbart goda sillinläggningar och en lax som var anrättad till perfektion. Mums! Ölen var välkyld vilket tyvärr även rödvinet var så det smakade jag inte förrän efter maten då det hade blivit lite bättre tempererat. Då var vinet desto bättre. En schysst Merlot från 2006 helt enkelt.
Spelarna värmer upp på isen inför matchen och vi värmer upp i logen inför den samma. Uppvärmning kan utföras på många olika sätt. Personligen föredrar jag den vi utförde i logen. Min skridskoåkning är katastrofal…
Genom eld kom så Redhawks in på isen matchklädda. Det var tio år sedan sist jag var på ishockey. Den gången var det i Malmö Isstadion och spelarentrén var den samma. Kul att det finns någon tradition i ishockey som man bevarar.
Matchstart. Tekning. Spänningen stiger. Musiken dunkar ut ur den grymma ljudanläggningen. Percy rättar till slipsen. Jag tar en klunk av mitt rödvin. Heja, heja.

Här sitter några i gänget och följer matchen, övriga sitter ute på logens tillhörande balkong. Det går inte så bra för Redhawks. De är överlägsna i antal skott på mål men de känns tämligen ofarliga i sina avslut. Bofors målvakt är riktigt bra så det är väl fel att såga avsluten helt, men visst borde man kunna göra något eller några mål när man har 37 skott på mål.
Klacken sjunger många av de sånger som vi Malmö FF-supportrar sjunger på Norra. Jag kan int elåta bli att småskratta för mig själv när jag hör Redhawks klack sjunga ”Vi är Malmö med fler meriter än vad alla andra har…” Jasså!!

Bofors vann med två mål mot noll, men vi var glada och hade det riktigt kul ändå. Det var en för mig helt ny upplevelse att beskåda idrott på detta sätt och jag gillade det verkligen. En riktigt trevlig upplevelse på alla sätt. Alla var nöjda och tyckte att det var en trevlig kväll och det är huvudsaken. Vi var där för att umgås och ha trevligt utanför Tetra Pak och det hade vi också. En lyckad kväll helt enkelt.

Read Full Post »

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 792 andra följare