Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 08 01 2009

Kvällens joggingtur

När jag hade kommit hem från jobbet snörade jag snabbt på mig löparskorna och träningskläderna för att ge mig ut på en runda. Härligt att jag har disciplinen tillbaks! Snart kanske kilona börjar trilla av också. Vikten har stått stilla hela hösten och det är både positivt och negativt. Positivt för att jag gick ner tio kilo från december 2007 till augusti 2008, negativt för att den just har stått still. Jag skyller på slarv med att äta och dålig träningsdisciplin. Är säker på att jag trillade tillbaks till den mängd mat jag åt fram till december 2007 och det är inte bra. Men, men, nu är jag bra på det igen.
När jag klev ut från ytterdörren tidigare ikväll var temperaturen strax över nollan och en isande kall tämligen frisk vind drog in från havet. Jag drog igång iPoden och hörde Ozzys underbara stämma sjunga ”Has he lost his mind?” och genast slogs jag av tanken på hur galet det är att vara ute och springa i det här vädret. Tanken slog jag dock bort snabbt och diggade hårt till Ironman under den första kilometern av rundan.
Den andra låten som dök upp i lurarna var just den andra sången, eller Song 2 som den säkert är mer känd som. En låt som ger bra med energi och härligt bensprattel. Heja, heja.
Resterande låtar som tog mig runt på min kvällsrunda var helt och hållet antingen av eller både av och med his Bobness himself. Först ut var Neil Youngs fantastiska tolkning av en av världens genom tiderna bästa rocklåt, All Along the Watchtower. Just den versionen jag njöt av då var från plattan ”Bob Dylan 30th Anniversary Concert Celebration och det är en av de mest grymma versioner jag har av den låten.
Den sista låten under min runda var en underbar reggaeversion av The Times They are A-Changing med Apple Gabriel (Israel Vibration). En tung-gung-låt med fin baktakt som ändå inte får en att helt slöa till i en sommarlat reggaekoma. Rekommenderas starkt för den som gillar reggae och Bob Dylans låtar. Plattan heter ”Is It Rollin´Bob?” och finns både här och där.
Stretcing genomfördes till Dylans Dreamin´of You, en sagolikt bra låt. Fantastiskt skön att köra bil till. Som avslutning på strechpasset sjöng en annan Bob med efternamnet Marley sin vackra Stir It Up för mig.
Innan dusch blev det ett yogapass på Wii Fit. It is good to be back on track.

Read Full Post »

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 792 andra följare