Freeedag

Idag lämnade jag lådan redan vid tre för att besöka Kullander i Malmö och njuta av det de erbjuder i sin butik samt köpa en extra laddkabel till min iPhone. Lyckades hålla mig till att köpa enbart en laddkabel trots att de visade en massa läckra och användbara tillbehör. Jag får minnesanteckna en billaddare till min önskelista.
Efter att ha hämtat Oscar strax före fyra relaxade han och jag i soffan och lekte med en lattjo applikation som heter Facemelter. Den gör precis vad man kan gissa av namnet. Hysteriskt fånigt men rätt roligt. När Marie-Louise hade kommit hem snörade jag på mig löparskorna, pluggade iPod-lurarna i öronen och gav mig ut på en 40-minutersrunda till tonerna av det bästa som The Smiths har gjort. Fan vad bra de är. Morrisey har en så fantastisk röst fyllt med känsla. Som gammal långdistanslöpare faller jag fort in i en slags meditativt tillstånd och till tonerna av bra musik blir löpningen till en ren njutning.
Kvällen avrundas med ett gott italienskt vin, grillad kyckling och en smakrik bönsallad på olika italienska bönor samt att lyssna på Timbuktus nya singel.
Man kan inte annat än att älska Timbuktu. I tider då den ena efter den andra processen förs eller instiftas mot fildelning väljer Timbuktu att släppa sin nya singel och musikvideo på Pirate Bay. Så underbart skön grej! Sug på den Bono och up yours Metallica. Nu behöver dessutom inte Sydsvenskans musikrecensent hamna i dålig dager eller pekas ut som någon slags kriminell bara för att han väljer att lyssna på något han har laddat ner via fildelning. Om du vill ha Timbuktus senaste singel finns den bara på fildelningssiten The Pirate Bay. Coolt mannen, coolt. Älskar det!
Låten är riktigt skön, men musikvideon är ännu bättre. Föreställ dig Timbuktu och Dregen i den manliga varianten av sverigedräkt sittandes i en kåk på landsbyggden och lirar loss järnet under det att de dricker kaffe och sprit. Det går inte att beskriva. Ladda hem och kolla vet ja. Sen kan ni gå in och boka biljett till Timbuktus turnépremiär på Olympen.
Hej och tack för kaffet…