Ajfån wii löööv jo


Första inlägget från min iPhone. Vem var det som sa att man inte kan blogga och skicka bilder direkt från iPhone? Funkar hur bra som helst.

Jag är grymt nöjd med mitt beslut att välja en iPhone framför en Sony Ericsson C902. Kameran i iPhone gjorde mig tveksam då jag grundade mina åsikter på de tekniska specifikationerna. Nu tycker jag att kameran i iPhone håller en helt okej klass – inte fullt lika bra som en C902, men bra mycket bättre än min gamla 2 MP Sony Ericsson Z610i. Med lite justeringar av färg och svartpunkt i en iPhone-applikation blir bilden riktigt snygg för skärmvisning. Bilden ovan är dock helt obehandlad, den kommer direkt från iPhone till dig – with lööööve.
Det enda problem jag hittills stött på med iPhone är att vissa av mina kontakter buggar. Ja, de buggar inte dåligt heller, de låser telefonen om jag väljer någon av dem. Konstigt som fan.  Jag tror att det har blivit något fel i synkroniseringen. Får utforska det hela helt enkelt.
I övrigt tycker jag att iPhone funkar klockrent eller rättare sagt att OSX funkar klockrent i en mobiltelefon. Jag har aldrig pillat på ett mer användarvänligt och logiskt gränssnitt. Både de Sony Ericsson och Nokia jag har haft ligger ljusår efter. OSX på en dator är enligt mig oöverträffat hittills så egentligen är jag inte så förvånad över hur bra det funkar på en mobiltelefon.
Tangentbordet tycker jag är lite knepigt att använda. Förmodligen är det någon inställning som jag inte har gjort rätt, det kan ju inte vara meningen att jag ska behöva spetsa ett pekfinger för att garanterat träffa rätt tangent varje gång. Eller? Det är väl skit bakom spakarna helt enkelt…
Oscar är helt fascinerad av iPhone och i synnerhet av de spel som effektivt utnyttjar tekniken. Super Monkey Ball från SEGA får Oscar att ogärna släppa telefonen ifrån sig. Det gillar jag inte för jag är ju lika såld på spelet.
Nåja, det känns riktigt bra att mina farhågor om iPhone visade sig vara i det närmaste obefogade. Telefonen är riktigt bra. OSX är underbart. Att den sen är klart snyggast av alla telefoner på marknaden är bara en ren bonus. På minusfronten har jag hittills bara två saker: man kan inte skicka MMS och den är aningen för bred för min smak. Jag tror dock att Apple kommer att utveckla en funktion för att skicka MMS eftersom hela Europas iPhone-användare vill ha det. Storleken kommer jag att vänja mig med.

Posted by ShoZu

One thought on “Ajfån wii löööv jo

Kommentera

